Reparatie zeil-kap-tent

 

 

Wij houden de vaart erin, zeker met reparaties.

Voor het vakkundig en snel repareren van uw zeilen bent u bij Zeilmakerij Volendan aan het juiste adres. We zetten alle zeilen bij om u zo snel mogelijk het water weer op te krijgen voor een altijd redelijke prijs die mede afhankelijk is van de drukte op dat moment. Dreigen de reparatiekosten uit de hand te gaan lopen dan wordt er vooraf een prijsindicatie gemaakt.
 

Wat repareren wij:

  • Alle soorten jachtzeilen: modern, klassiek, groot en klein
  • Bootkappen, boottenten, huiken, en hoezen
  • Winterkleden en afdekzeilen
  • Industriële zeilen, marktzeilen, afdekhoezen enz. 

Wat repareren wij niet:

  • Alles wat we normaal wel repareren maar wat heel nat is, erg vies is of vol met zand zit
  • Kampeertenten en caravantenten 
  • Cabriokappen van auto’s en autobekleding 
  • Zeil-, surf- en duikkleding
  • Boot- of caravankussens en bekleding  

Omzeil de seizoensdrukte door preventief onderhoud:

Wij hebben na het zeilseizoen meer tijd om te repareren dan net voor of midden in het zeilseizoen. Natuurlijk helpen wij u, ook midden in de drukte, zo snel mogelijk. Maar probeer schade in het seizoen te voorkomen door preventief onderhoud. Laat uw spullen in de winter nakijken. Grote klussen zoals het vermaken van zeilen, UV beschermingsstroken aanbrengen, nieuwe ramen in de buiskap, enz kunt u het beste in de winter laten doen. We hebben dan meer tijd en het is voor u voordeliger. Ook het wassen van zeilen, buiskappen, boottenten, enz. kunt u beter doorschuiven naar de rustige tijd omdat u ze gemiddeld een week of zes kwijt bent. Na het reinigen worden ze in onze zeilmakerij nagekeken en waar nodig gerepareerd.  
 

Buiskap of boottent

Een buiskap met een frame er nog in kan niet onder een naaimachine en is voor ons lastig op te bergen, dus laat het frame svp thuis. Wilt u de ramen van uw buiskap laten vernieuwen denk dan niet dat u geld bespaart als u de oude ramen er alvast voor ons uithaalt. Wij zijn dan volledig de maat kwijt en de kans is heel groot dat het nieuwe raam er nooit meer goed in komt. Dus: frame eruit halen en ramen erin laten en niet andersom svp.
 

Een paar voorbeelden:

 
 
 
 
Bij foto 1:
De UV strook is verbleekt, half vergaan en is aan vervanging toe. Het is een arbeidsintensief karwei om de oude UV strook van het zeil te verwijderen. Alle stiksels van de UV strook moeten losgemaakt worden. U kunt geld besparen als u de oude strook zelf verwijdert en de nieuwe UV strook in de wintermaanden laat monteren.
 
Bij foto 2:
Het oog waarmee de stagleuver het zeil is bevestigd is aan het uitscheuren en de leuver hangt er los bij. Routine klusje: We gaan een nieuw oog en nieuwe leuver monteren.
 
Bij foto 3:
Stiksel is half vergaan en kleine scheuren in doek: komt veel voor want het stiksel is de zwakke schakel in het zeil. De naden moeten opnieuw worden doorgestikt met UV bestendig garen en de gaten worden met Dacron gerepareerd.
 
Bij foto 4:
De polyester banden waarmee de sledes aan het zeil zijn bevestigd zijn doorgesleten en moeten worden vervangen.
 
Bij foto 5:
De ring aan de tophoek waarmee het zeil wordt gehesen is vervormd en moet worden vervangen voordat hij helemaal doorbreekt.